داستان های مدرنیسم از آمال تا واقعیت

داستان های مدرنیسم از آمال تا واقعیت
داستان مدرنیسم از نگاه متجدد در عصر روشنگری قرن 19 اروپا پدید آمده، آمال و آرزوی اروپاییان تبدیل به ایدولوژی تبدیل شد که دو دسته شده بود منجر به جنگ و استعمار سرزمین ها با ادعای بهبود فراگیر و جهانشمول اقدام به نابودی فرهنگ ها بومی سرتاسر جهان شد. آلفرد گلدنر که یکی از اندیشمندان مدرنیسم است بر مفاهیمی همچون اکولوژی جعمیت بر پایه نگاه خود بر جامعه شناسی صنعتی …
ادامه مطلب

واژه سازی بارنارد

واژه سازی بارنارد
واژه سازی بارنارد برای این‌که با چستر بارنارد آشنا شویم باید به سراغ کتابهای او برویم. چون بیشتر افرادی که از او تأثیرپذیرفته یا او را تحسین کرده‌اند، از طریق این کتابهای بارنارد با او آشنا شده‌اند. چستر بارنارد دو کتاب کلیدی دارد: یکی از آن‌ها کتاب وظایف مدیریت، دومین کتاب تأثیرگذار او، کتاب سازمان و مدیریت بارنارد به مفهوم پردازی بسیار علاقه‌مند بود و اصرار داشت که هر واژه …
ادامه مطلب

هنری فایول و ذهنیت رشدگرا

هنری فایول و ذهنیت رشدگرا
هنری فایول، مهندس فرانسوی و مدیر معادن، در حومه استانبول در سال 1841 متولد شد. جایی که پدرش، به عنوان یک مهندس و سرپرست کار برای ساخت پلی بر روی دره شاخ طلایی منصوب شد. آنها در سال 1847 به فرانسه بازگشتند. فایول در مدرسه معدن  در سنت اتین تحصیل کرد. اگرچه شغل فایول به عنوان مهندس معدن آغاز شد، وی به زمین‌شناسی تحقیقاتی روی آورد و در سال 1888 …
ادامه مطلب

کارل مارکس و بانو

کارل مارکس و بانو
یکی از مواردی که بعضی هامون فراموش میکنیم مسئله  اهمیت جایگاه زندگی و کار؛ نظریه ها و جایگاه اندیشه ورزانه مارکس بر کسی پوشیده نیست. مارکس به کار و خانواده اش اهمیت می داد به گونه ای که در قرائت خانه موزه انگلیس می نشست و ساعت ها و روزها به کتاب های چند جلدی و دفترچه‌ها چشم می دوخت. او هیبتی چشمگیر داشت: صورت فراخ و پیشانی بلندش در …
ادامه مطلب

تاحالا نیکیتا خروشچفی دیده شدی؟

تاحالا نیکیتا خروشچفی دیده شدی؟
روزی نیکیتا خروشچف، نخست وزیر سابق شوروی، از خیاط مخصو صش خواست تا از قواره پارچه ای که آورده بود، برای او یک دست کت و شلوار بدوزد. خیاط بعد از اندازه گیری ابعاد بدن خروشچف گفت که اندازه پارچه کافی نیست. خروشچف پارچه را پس گرفت و در سفری که به بلگراد داشت از یک خیاط یوگوسلاو خواست تا برای او یک دست، کت و شلوار بدوزد.
ادامه مطلب

ملانصرالدین چگونه بازاریابی می کرد …؟!؟

ملانصرالدین چگونه بازاریابی می کرد …؟!؟
ملا نصرالدین هر روز در بازار گدایی می‌کرد و مردم با نیرنگ و حماقت او را دست می‌انداختند. دو سکه به او نشان می‌دادند که یکی شان طلا بود و یکی از نقره. اما ملا نصرالدین همیشه سکه نقره را انتخاب می‌کرد. این داستان در تمام منطقه پخش شد. هر روز گروهی زن و مرد می‌آمدند و دو سکه به او نشان می دادند و ملا نصرالدین همیشه سکه نقره …
ادامه مطلب

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید