ملت خلاق استرالیا در 1404!
در سال های آغازین دهه ی 1990 و نخستین بار در استرالیا مفهوم صنایع خلاق پدید آمد. در آن زمان دولتمردان
استرالیا یک چشم انداز بلندمدت برای کشورشان تدوین نمودند که طی آن ملت استرالیا باید به یک «ملت خلاق » تبدیل
شود که تکیه گاه اقتصادی آن صنایع خلاق است. دولت انگلیس، این صنایع را به عنوان صنایعی که اصل و ریشه ی خود را از خلاقیت، مهارت و استعداد افراد می گیرد و صنایعی که پتانسیل ثروت و شغل آفرینی را از طریق پرورش و بهره بردن از
سرمایه های ذهنی دارند، تعریف میکند .(Throsby D ,2001)
تجزیه و تحلیل نشان می دهد که فعالیت های فرهنگی و خلاقانه 115.2 میلیارد دلار به اقتصاد استرالیا در سال 2017-2018 کمک کرده است. این تجزیه و تحلیل که توسط اداره ارتباطات، هنر و تحقیقات منطقه ای (BCARR) انجام شده است، نشان می دهد که فعالیت های فرهنگی و خلاقانه 6.3 درصد از تولید ناخالص داخلی استرالیا (GDP) را در این دوره 12 ماهه به خود اختصاص داده است.
فعالیت های فرهنگی و خلاق شامل هنر، رسانه، میراث، طراحی، مد و فناوری اطلاعات است.
این فعالیت 115.2 میلیارد دلار به اقتصاد استرالیا در سال 2017-2018 کمک کرد که 34 درصد افزایش در طول دهه را نشان میدهد - از 86 میلیارد دلار در سالهای 2008-2009.
فعالیت فرهنگی و خلاقانه را می توان در هر دسته به طور جداگانه یا با هم سنجید.این نشریه رشد سالانه فعالیتهای فرهنگی و خلاقانه را بر اساس دادههای اداره آمار استرالیا، اندازهگیری فعالیتهای اقتصادی ناشی از صنایع فرهنگی و خلاق و همچنین دستمزدهای دریافتی از مشاغل فرهنگی و خلاق در سایر صنایع را دنبال میکند. طراحی در دهه گذشته رشد قابل توجهی را تجربه کرده است که عمدتاً توسط طراحی سیستم کامپیوتری و خدمات مرتبط هدایت می شود.
متاسفانه آمار و ارقام دقیق و مشخصی در چشم انداز بیست ساله کشورمان اعلام نشده و چقدر توانستیم آنرا محقق کنیم و یا رشد درآمدی سالانه اما نگران نباشید، کافی یادداشت های این سایت دنبال کنید تا از گزارش های خواندنی تری برای شما تهیه کنیم.
#صنایع_خلاق #صنایع_مردمی #اقتصاد_خلاق #خلاقیت #هنر #موسیقی #سینما #تئاتر #وزارت_میراث_فرهنگی
Economy of #creative #industries#