از وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش انگلستان

از وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش انگلستان تا وزارت ورزش و جوانان ایران

دپارتمان فرهنگ، رسانه و ورزش از فرهنگ، هنر، رسانه، ورزش، گردشگری و جامعه مدنی در سراسر انگلستان حمایت می‌کند – با به رسمیت شناختن موقعیت پیشرو جهانی بریتانیا در این زمینه‌ها و اهمیت این بخش‌ها در کمک به اقتصاد، شیوه زندگی و شهرت ما در سراسر جهان.این بخش از ورزش برای همه در هر سطح حمایت می کند، از صنایع فرهنگی و خلاق پیشرو در جهان حمایت می کند و انسجام جوامع ما را افزایش می دهد.

DCMS یک بخش وزارتی است که توسط 42 سازمان و نهاد عمومی پشتیبانی می شود. نظام طبقه بندی آن عبارت است از تبلیغات،
معماری، هنر و عتیقه جات، صنایع دستی، طراحی، مد، فیلم و ویدیو، موسیقی، هنرهای نمایشی، نشر، نرم افزار، رادیو و
تلویزیون، باز ی های رایانه ای و ویدیویی ( 2009 , .DCMS, UNESC)

این وزارت خانه در پنج محور ذیل ایفای نقش می نماید:

  • ایجاد درک عمیق نسبت به فعالیت های فرهنگی و هنری
  • افزایش اهمیت خلاقیت، نوآوری و مهارت در توسعه اقتصادی
  • ایجاد تغییرات اساسی در الگوهای تقاضا و مصرف گرایی
  • تغییر جایگاه فرهنگ از سکوی نخبه گرا و خاص بودن به جایگاه همگانی تر، دموکراتیک و خلاقانه
  • کمک به جهش هنرهای مهجور و غیرفعال به هنرهای نو با تفکرهای اقتصادی خلاقانه آنکتاد (2004 , UNCTAD4 ). 

در گزارش اقتصادی آنکتاد  در سال  2010  این چنین آورده شده است که چرخه هایی از خلق، تولید و توزیع کالاها و خدمات هستند
که خلاقیت و سرمایه فکری را به عنوان مادی اولیه به کار می گیرند و به وسیله مجموع های از فعالیت های دانش بنیان که
به همه بخش های یک جامعه علی الخصوص هنر توجه دارد و پتانسیل درآمدزایی از داد و ستد و حقوق مالکیت معنوی
را دارد، صنایع خلاق محصولات ملموس و خدمات غیرمادی و هنری که دارای محتوای خلاق، ارزش اقتصادی و هدف های
بازاری هستند را شامل می شود. طبقه بندی آنکتاد از صنایع خلاق 4 گروه بزرگ را در بر میگیرد: میراث فرهنگی، هنرها،
رسانه ها، آفرینش های کاربردی، صورت میگیرد.

وزارت ورزش و جوانان ایران هم به الگو برداری از تجربیات و دانش بدست آمده در کشورهای اروپایی منجمله وزارت فرهنگ، رسانه و ورزش انگلستان الگو برداری شده اما متاسفانه ما در ایران تنها از شعار زدگی برای کوچک سازی دولت و اجماع وزارت خانه ها حرف به میان آورده می شود، ما برای همین وظایف و ماموریت ها 3 وزارت خانه بجز وزارت ورزش و جوانان داریم یکی وزرات ارشاد ، یکی دیگر وزرات ورزش و جوانان و وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی و گردشگری که همگی باید تحت یک مدیریت خلاق و حرفه ای باشد و جامعه به سمت ارزش آفرینی و سوق به هنر و خلاقیت بیشتر رهنمود کند. ایران ظرفیت های طبیعی و به ارث مانده ای دارد که تنها از آن درست بهره بگیریم شاهد تحولات بنیادین و افزایش جایگاه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی ایران را به دنبال خواهد آورد.

وزارت ورزش و جوانان

 

#صنایع خلاق

#وزارت_فرهنگ، #رسانه و #ورزش Department for Digital, #Culture, Media and Sport of the United#

۵
از ۵
۱ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

دیگر نوشته‌ها

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید