ساختار فکری سلزنیک

ساختار فکری سلزنیک
سلزنیک دکترای دانشگاه کلمبیا را به پایان رساند. در سال 1947 ، به دنبال خدمت سربازی در زمان جنگ. انتشار TVA و Grass Root در سال 1949 فعالیت علمی وی را آغاز کرد. این کتاب ، به همراه سلاح سازمانی (1952) و رهبری در مدیریت (1957) ، وی را به عنوان مرجعی در نظریه و جامعه شناسی سازمان ها معرفی کرد. بعداً خود سلزنیک چنین تحقیقاتی را چنین توصیف کرد: "مشغول شرایط و فرایندهایی که آرمان ها را ناامید می کنند یا در عوض به آنها زندگی و امید می بخشند." این نگرانی متمایز با آرمان ها سلزنیک را به طور فزاینده ای به سمت تحقیقات اجتماعی قانون سوق داد.
از سال 1961 تا 72 ، وی به عنوان مدیر موسس مرکز مطالعات حقوق و جامعه برکلی خدمت کرد ،  وی در سال 1977 به دانشکده حقوق پیوست و کرسی موسس برنامه دکترای حقوق برکلی در فقه و سیاست اجتماعی بود. وی مدتها پس از بازنشستگی در سال 1984 همچنان فعال بود و جوایز موفقیتهای مادام العمر و افتخارات علمی زیادی دریافت کرد.
" سلزنیک " اعتقاد دارد، هر سازمانی لاجرم باید تشکیلات داخل خود را با عوامل قدرت در محیط خارجی  وفق دهد.اگر منظور " فیلیپ سلزنیک " از بیان این موضوع، رعایت اصول و دکترینی باشد که به آن اشاره شد، بحثی نخواهد بود، امّا چنانچه وفق ، انطباق و دخالت دادن عناصر مخالف خارجی و متنفّذ دراداره امور سازمان و حتّی انتصاب آنان در مشاغل حسّاس، تحت این عنوان که منافع طبقات خاص و دسته های
 متفّذ و ارباب رجوع را تأمین خواهد، دارای بازخوردی سه گانه به شکل زیر خواهد بود:
1 – دخالت دادن عناصر مخالف در اداره امور سازمان نه تنها منافع هیچکس را تأمین نخواهد کرد،
بلکه در بسیاری از مواقع امنیت سازمان و جامعه را به خطر خواهد انداخت.
2 – استفاده از قدرت اجتماعی خارج و انتصاب متنفّذان در مشاغل حسّاس به مانند رشوه ای است که از سوی سازمان به قدرت مداران و متنفّذان داده می شود.
3 – اسارت بردن متنفّذان و قدرت محیط اجتماعی خارج، یک نوع سوء استفاده دو سویه، هم برای سازمان و هم برای متنفّذان و قدرت های خارج سازمان محسوب می گردد. در واقع هرگونه موقعیت و سوء استفاده که بدین طریق برای مدیران سازمان و قدرت مداران و متنفّذان فراهم می شود، نتیجه ای جز مصادره منافع عمومی در بر نخواهد داشت. ضمن اینکه می باید توجّه داشت، افکارعمومی ، سازمانی با ویژگیهای مورد نظر" سلزنیک  " را بر نخواهد تابید.
در سال 1992 سلزنیک اثری را منتشر کرد که بزرگترین کار خود را در نظر گرفت ، "مشترک المنافع اخلاقی: نظریه اجتماعی و وعده جامعه". سنتز یادبود بسیاری از تحقیقات قبلی وی در مورد قانون و سازمان ها را گسترش داده و دوباره بازسازی می کند.
#مدیر #مشاور #مدرنیسم #نمادین تفسیری #فلیپ #سلزنیک #افکارعمومی # #نظریه #داستان #آلفرد #گلدنر #مدیرZ #کارایی #بهینه_سازی #اکولوژی #جعمیت
#MBA #DBA #Maneger #Manegment #best #acte #follwe #Modernization #modern #Motivation

۵
از ۵
۱۲ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید