هنری فایول و ذهنیت رشدگرا

هنری فایول، مهندس فرانسوی و مدیر معادن، در حومه استانبول در سال 1841 متولد شد. جایی که پدرش، به عنوان یک مهندس و سرپرست کار برای ساخت پلی بر روی دره شاخ طلایی منصوب شد. آنها در سال 1847 به فرانسه بازگشتند. فایول در مدرسه معدن  در سنت اتین تحصیل کرد. اگرچه شغل فایول به عنوان مهندس معدن آغاز شد، وی به زمین‌شناسی تحقیقاتی روی آورد و در سال 1888 به عنوان مدیر به شرکت کومبو پیوست. فایول با رویکرد کارآفرینانه خود در مورد تفکر مدیریت، کار دشوار عملیات شرکت کامامبول را چرخاند.هنگام بازنشستگی، وی کار خود را – یک نظریه جامع مدیریت – منتشر کرد که در آن، نقش‌ها و فرایندهای مدیریت اداری را توصیف و طبقه‌بندی کرده بود تا منجر به شناسایی وی توسط دیگران در بحث نوظهور در مورد مدیریت شود. او به درستی به عنوان یک فرد اصلی و تأثیرگذار اولیه در یک مکتب فکر مدیریت کلاسیک یا اداری دیده می‌شود. حتی زمانی که خودش تصور می‌کرد، هرگز چنین “مکتبی” را به رسمیت نمی‌شناسد.
با اینکه نه تحصیلات مرتبط داشت و نه حتی در دوران جوانی یا کاری خود باشه و پس از بازنشستگی که بیشتر آدم دست از توسعه فردی خود برداشته و گذر عمر میکنند فایول به تدوین نظریه خودش پرداخت.

۵
از ۵
۱۰ مشارکت کننده

جستجو در مقالات

رمز عبورتان را فراموش کرده‌اید؟

ثبت کلمه عبور خود را فراموش کرده‌اید؟ لطفا شماره همراه یا آدرس ایمیل خودتان را وارد کنید. شما به زودی یک ایمیل یا اس ام اس برای ایجاد کلمه عبور جدید، دریافت خواهید کرد.

بازگشت به بخش ورود

کد دریافتی را وارد نمایید.

بازگشت به بخش ورود

تغییر کلمه عبور

تغییر کلمه عبور

حساب کاربری من

سفارشات

مشاهده سفارش

سبد خرید